အနာဂတ္ရခိုင္ျပည္ပညာရီး-အပိုင္း(၁)
(စာေတာ့စေက႐ွည္ေရ)
(စာေတာ့စေက႐ွည္ေရ)
"အနာဂတ္ရခိုင္အေခ်တိအတြက္ပညာရီးစနစ္ သစ္တစ္ခုစြာ မဟိမျဖစ္လိုအပ္နီစြာတိထဲကတစ္ခုျဖစ္ေတ။ အနာဂတ္ရခိုင္ျပည္ကိုအမြီဆက္ခံဖို႔
လက္ဟိမ်ိဳးဆက္တိ၏ ပညာရီးအားေကာင္းနီဖို႔လိုေရ။ ေကာင္းမြန္ၿပီးေခတ္မွီေရအျပင္ ရခိုင္တိနန္႔သဟဇာတျဖစ္ေရပညာေရးစနစ္သစ္တစ္ခုကို ULA က အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုဟိနီေရ"လို႔အရင္ဆံုးမိတ္ဆက္ေျပာလိုပါေရ။
လက္ဟိမ်ိဳးဆက္တိ၏ ပညာရီးအားေကာင္းနီဖို႔လိုေရ။ ေကာင္းမြန္ၿပီးေခတ္မွီေရအျပင္ ရခိုင္တိနန္႔သဟဇာတျဖစ္ေရပညာေရးစနစ္သစ္တစ္ခုကို ULA က အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုဟိနီေရ"လို႔အရင္ဆံုးမိတ္ဆက္ေျပာလိုပါေရ။
ULA/AA စြာဆယ္ႏွစ္အတြင္း(၂၀၀၉- ၂၀၁၉)မွာ ရခိုင္လူမ်ိဳးတိအတြက္ မဟိမျဖစ္နန္႔ အရီးတႀကီးဦးစားပီးနံပတ္(၁)ျဖစ္ေတ ရခိုင္အမ်ိဳးသားစစ္တပ္တစ္ခုျဖစ္ေတ ရကၡိဳင့္တပ္ေတာ္(Arakan Army-
AA)ကို အၿခီစိုက္-အၿခီေနာင္း-တိုးခ်ဲ႕-တိုက္-ေမာင္းထုတ္ အစဟိသျဖင့္ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္တည္ေဆာက္လာစြာအင္တန္ေခ်ခရီးေပါက္လာရာလို႔ေျပာလို႔ရေကလည္း စိန္ေခၚမႈ၊အခက္အခဲ၊အတားအဆီးကစကၠန္တိုင္းမွာဟိနီဆဲ။ ျဖတ္ေက်ာ္နီရဆဲျဖစ္ေတ။
AA)ကို အၿခီစိုက္-အၿခီေနာင္း-တိုးခ်ဲ႕-တိုက္-ေမာင္းထုတ္ အစဟိသျဖင့္ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္တည္ေဆာက္လာစြာအင္တန္ေခ်ခရီးေပါက္လာရာလို႔ေျပာလို႔ရေကလည္း စိန္ေခၚမႈ၊အခက္အခဲ၊အတားအဆီးကစကၠန္တိုင္းမွာဟိနီဆဲ။ ျဖတ္ေက်ာ္နီရဆဲျဖစ္ေတ။
စစ္ရီးနန္႔စစ္အင္အားကို တည္ေဆာက္ယင္းနန္႔ပင္ ရခိုင္ျပည္အတြက္လိုအပ္နီေရအျခားက႑တိကလည္း ေရာက္လာလို႔ဟိေရလူတိ၊ ဝိုင္းရံလို႔ပီးကတ္ေတလူတိနန္႔ ရေကရသေလာက္ သေႏၶတည္အစျပဳလာစြာ
ဆယ္ႏွစ္အတြင္းမွာေတာ့ အျခားက႑တိ မွာလည္း သူစြာနန္႔သူအလုပ္ုပီးေျမာက္မႈတိကေတာ့စေကတေဗြဟိေရ။
ဆယ္ႏွစ္အတြင္းမွာေတာ့ အျခားက႑တိ မွာလည္း သူစြာနန္႔သူအလုပ္ုပီးေျမာက္မႈတိကေတာ့စေကတေဗြဟိေရ။
အားမလိုအားမရမႈတိဟိေကလည္းေနာက္မဆုတ္တမ္းစိတ္ဓာတ္၊ဇာခါေလ့မယႈံးမပီးစိတ္ဓာတ္နန္႔ဆက္လုပ္၊ဆက္ေလွ်ာက္နီကတ္ဆဲ။ထိုသူပါ
လာေကေတာ့ ေအခရီးပိုေရာက္ဖို႔ဆိုေရ"ေမွ်ာ္ကိုးစိတ္ဓာတ္"တိကို အာသာၿဖီေပ်ာက္ယင္း စစ္တိုက္ရင္းပညာရီးခရီးလမ္းအတြက္ အခ်ိန္စေကပိုပီးနီေရ။ အခ်ိန္မေလာက္ေရခါ,တစ္ရက္(၂၄) နာရီကို(၃၆)နာရီျဖစ္ေအာင္ ကိုယ့္နာရီကိုလည္ပတ္ထားေရ။
လာေကေတာ့ ေအခရီးပိုေရာက္ဖို႔ဆိုေရ"ေမွ်ာ္ကိုးစိတ္ဓာတ္"တိကို အာသာၿဖီေပ်ာက္ယင္း စစ္တိုက္ရင္းပညာရီးခရီးလမ္းအတြက္ အခ်ိန္စေကပိုပီးနီေရ။ အခ်ိန္မေလာက္ေရခါ,တစ္ရက္(၂၄) နာရီကို(၃၆)နာရီျဖစ္ေအာင္ ကိုယ့္နာရီကိုလည္ပတ္ထားေရ။
အခ်ိဳ႕က႑တိကေတာ့ အခိုင့္အခ်ဳပ္အခ်ာ၊ရခိုင္သားလက္ထဲအျပည့္အ
ဝေရာက္မွလုပ္ဖို႔ျဖစ္ေတအတြက္ ယင္းက႑တိကိုေတာ့ List to Do စာမ်က္ႏွာထဲထံုးတို႔ပနာ လိုအပ္ေတႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈနဲ႔ အလိုက္သင့္ျပင္ထားေရ။
ဝေရာက္မွလုပ္ဖို႔ျဖစ္ေတအတြက္ ယင္းက႑တိကိုေတာ့ List to Do စာမ်က္ႏွာထဲထံုးတို႔ပနာ လိုအပ္ေတႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈနဲ႔ အလိုက္သင့္ျပင္ထားေရ။
လက္ထဲကိုအခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာအျပည့္အဝေရာက္ေရနိမွလုပ္မယ္ဆိုေကေတာ့ အခ်ိန္တိေနာက္က်ပနာ သူမ်ားေနာက္မွာဟိနီလီဖို႔။ေယဇု လုပ္စရာဟိစြာတိကို တံု႔ဆိုင္းေဝေတြမနီဘဲ ဆက္လုပ္နီဖို႔လိုေရ။ လက္လ်ားလက္လ်ားအားနီကတ္ေတလူတိမရိွဖို႔လိုေရ။ လူတိုင္းအမ်ိဳးသား
ေတာ္လွန္ရီးထဲကလိုအပ္နီေရကြက္လပ္တိုင္းအတြက္အလုပ္တစ္ခုခုကိုလုပ္နီေရ ဆိုေရပံုစံမ်ိဳးျဖစ္နီဖို႔လိုေရ။
ေတာ္လွန္ရီးထဲကလိုအပ္နီေရကြက္လပ္တိုင္းအတြက္အလုပ္တစ္ခုခုကိုလုပ္နီေရ ဆိုေရပံုစံမ်ိဳးျဖစ္နီဖို႔လိုေရ။
ထပ္ထဲကိုေရာက္လာေရ ရဲေဘာ္တိကို အားေရအခ်ိန္မွာ ေမးျမန္းမႈတိ
(Research) လုပ္ပနာ မွတ္တမ္းလုပ္ထားစြာတိထဲက ပညာရီးနန္႔
ပတ္သတ္ပနာလုပ္ထားစြာတိဟိေရ။ အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ေက ရခိုင္ပညာရီး
စြာ နိမ့္က်ေရဆိုစြာထက္ပိုေရအနီအထားနန္႔စိုးရိမ္မွတ္ကိုေက်ာ္နီဗ်ာလ္
ေအစစ္တပ္က လြန္ခေရသံုးႏွစ္ေလာက္ကပင္။ ေနာက္ပိုင္ႏွစ္တိမွာ။
မလုပ္ျဖစ္ေကလည္း လုပ္စရာမလို၊အလိုလိုသိနီေရပံုစံမ်ိဳးရာ။
(Research) လုပ္ပနာ မွတ္တမ္းလုပ္ထားစြာတိထဲက ပညာရီးနန္႔
ပတ္သတ္ပနာလုပ္ထားစြာတိဟိေရ။ အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ေက ရခိုင္ပညာရီး
စြာ နိမ့္က်ေရဆိုစြာထက္ပိုေရအနီအထားနန္႔စိုးရိမ္မွတ္ကိုေက်ာ္နီဗ်ာလ္
ေအစစ္တပ္က လြန္ခေရသံုးႏွစ္ေလာက္ကပင္။ ေနာက္ပိုင္ႏွစ္တိမွာ။
မလုပ္ျဖစ္ေကလည္း လုပ္စရာမလို၊အလိုလိုသိနီေရပံုစံမ်ိဳးရာ။
ေယဇု ေအႏွစ္ကစလို႔ ပညာရီး အခန္းက႑ကို အရင္ထက္အလုပ္လုပ္
ဖို႔နန္႔လ၂၀၂၀ အလြန္ ရခိုင္ျပည္ပညာရီးအတြက္ ဟိေရလူတိနန္႔ လုပ္လို႔ရစြာတိကိုလုပ္နီဗ်ာလ္။ေအႏွစ္ဆယ္တန္းေအာင္ပညာရီးအဆင့္တိုး
လာေရလို႔ျမင္ေကလည္း ကိန္းကဏန္းပိုင္ဆိုင္ရာ၊ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးတက္မႈ႕
လို႔ျမင္ရေကလည္းအႏွစ္သာရပိုင္းမွာတိုးတက္ေရလို႔မျမင္။
ဖို႔နန္႔လ၂၀၂၀ အလြန္ ရခိုင္ျပည္ပညာရီးအတြက္ ဟိေရလူတိနန္႔ လုပ္လို႔ရစြာတိကိုလုပ္နီဗ်ာလ္။ေအႏွစ္ဆယ္တန္းေအာင္ပညာရီးအဆင့္တိုး
လာေရလို႔ျမင္ေကလည္း ကိန္းကဏန္းပိုင္ဆိုင္ရာ၊ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးတက္မႈ႕
လို႔ျမင္ရေကလည္းအႏွစ္သာရပိုင္းမွာတိုးတက္ေရလို႔မျမင္။
ႀကိဳးစားအားထုတ္ကပ္ေတလူပုဂၢိဳလ္ဆရာႀကီးတိကိုတန္ဖိုးထားအ႐ိုသီ
Credit ပီးပါေရ။ ပညာရီး၏အႏွစ္သာရနန္႔ လီးနက္မႈတိတိုးတက္လာေအာင္ေတာ့ ပညာရီးနယ္ပယ္ကဆက္စပ္ပတ္သတ္နီေရလူတိ အာရံုစိုက္ေဖာက္ထြက္ရံုးကန္ရဖို႔အနီအထားသိမ့္။ စိန္ေခၚနီတုန္း။
Credit ပီးပါေရ။ ပညာရီး၏အႏွစ္သာရနန္႔ လီးနက္မႈတိတိုးတက္လာေအာင္ေတာ့ ပညာရီးနယ္ပယ္ကဆက္စပ္ပတ္သတ္နီေရလူတိ အာရံုစိုက္ေဖာက္ထြက္ရံုးကန္ရဖို႔အနီအထားသိမ့္။ စိန္ေခၚနီတုန္း။
ပညာရီးစနစ္ကို ေအေအာက္သားအစိုးရက,စနစ္တက်သင္သတ္ထားပနာ အၫြန္႔က်ိဳးလူလံုးမလွေအာင္လုပ္ထားေရလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်စြပ္စြဲလို
ေရ။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ ေအပညာရီးနိမ့္က်မႈအတြက္ရခိုင္လူငယ္
တစ္ေယာက္ခ်င္းစီမွာလည္းတာဝန္ဟိေရပိုင္ ယင္းလူငယ္တိဟိေရပတ္ဝန္းက်င္ကလူတိမွာလည္းတာဝန္ဟိပါေရ။ ပညာေရးနိမ့္က်ရေရအေၾကာင္းတရားထဲကအေၾကာင္းတရားထဲမွာပါနီ္ေရလူတိအားလံုးမွာလည္း
အသီးသီး တာဝန္ဟိကတ္ပါေရ။
ေရ။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ ေအပညာရီးနိမ့္က်မႈအတြက္ရခိုင္လူငယ္
တစ္ေယာက္ခ်င္းစီမွာလည္းတာဝန္ဟိေရပိုင္ ယင္းလူငယ္တိဟိေရပတ္ဝန္းက်င္ကလူတိမွာလည္းတာဝန္ဟိပါေရ။ ပညာေရးနိမ့္က်ရေရအေၾကာင္းတရားထဲကအေၾကာင္းတရားထဲမွာပါနီ္ေရလူတိအားလံုးမွာလည္း
အသီးသီး တာဝန္ဟိကတ္ပါေရ။
မယ္သယ္သူေၾကာင့္၊မယ္ဝါသူေၾကာင့္ လက္ညႇိဳးထိုးအျပစ္႐ွာတတ္ေတ
ဓလိေအာက္က႐ုန္းထြက္ပနာ ျပႆနာကိုအေျဖ႐ွာတတ္ေတအလိအက်င့္နန္႔ တည္တည္ႀကိမ္ႀကိမ္နန္႔ေျဖ႐ွင္းတတ္ေတအလိကို လိက်င့္ယင္း အားနည္းခ်က္တိကို ဝိုင္းလို႔ေျဖ႐ွင္းလားကတ္ဖို႔လိုပါေရ။ ရခိုင္ျပည္ပညာရီးနိမ့္က်ေရဆိုစြာကိုအရသာခံဖိလ္နီစြာ ႐ုန္းထြက္ပနာ"ပညာရီးနယ္ပယ္ေတာ္လွန္ရီး"ကိုစတင္ကတ္ပါမယ္။
ဓလိေအာက္က႐ုန္းထြက္ပနာ ျပႆနာကိုအေျဖ႐ွာတတ္ေတအလိအက်င့္နန္႔ တည္တည္ႀကိမ္ႀကိမ္နန္႔ေျဖ႐ွင္းတတ္ေတအလိကို လိက်င့္ယင္း အားနည္းခ်က္တိကို ဝိုင္းလို႔ေျဖ႐ွင္းလားကတ္ဖို႔လိုပါေရ။ ရခိုင္ျပည္ပညာရီးနိမ့္က်ေရဆိုစြာကိုအရသာခံဖိလ္နီစြာ ႐ုန္းထြက္ပနာ"ပညာရီးနယ္ပယ္ေတာ္လွန္ရီး"ကိုစတင္ကတ္ပါမယ္။
ေတာ္လွန္ရီးဆိုစြာက လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲဝင္မွေတာ္လွန္ရီးမဟုတ္ပါ။
အေျပာင္းအလဲတသ္ခုအတြက္ အနစ္နာခံပီးျခင္းစြာလည္းေတာ္လွန္ရီး
တစ္မ်ိဳးပနာ။ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတိုးတက္ေအာင္လုပ္စြာလည္းေတာ္လွန္ရီးပါ။ ေယဇု, ရခိုင္ျပည္ပညာရီးအတြက္ ေတာ္လွန္ရီးလုပ္ကတ္မယ္။
အေျပာင္းအလဲတသ္ခုအတြက္ အနစ္နာခံပီးျခင္းစြာလည္းေတာ္လွန္ရီး
တစ္မ်ိဳးပနာ။ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတိုးတက္ေအာင္လုပ္စြာလည္းေတာ္လွန္ရီးပါ။ ေယဇု, ရခိုင္ျပည္ပညာရီးအတြက္ ေတာ္လွန္ရီးလုပ္ကတ္မယ္။
ရခိုင္ျပည္ပညာရီး (ငါးႏွစ္စီမံကိန္း)၂၀၂၀- ၂၀၂၅ မွာ ကိုယ္တိုင္းကိုယ္က်ပါဝင္လိုေရလူတိ၊ ဟိေကေျပာပါ၊ ေလာေလာဆယ္အခြင့္မသာ
ေကလည္း ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္ေရပညာရီး၊ ေအာက္သားလက္ေအာက္မွာ သင္ဖို႔အခြင့္အသာေရပညာရီးနန္႔ပတ္သတ္ေရအိုင္ဒီယာတိ၊ အၾကံဉာဏ္တိဟိေရ E- Mail ကပို႔ပီးပါ။ လက္ဟိသင္ၾကားရီးစနစ္ကို အစာမ
ႀကီေရတိုင္သားတိနန္႔လည္း ငါ႐ို႕လက္ထဲမွာအခြင့္အရီးရေကသင္ခ်င္ေရပညာရီးစနစ္၊သင္႐ိုးၫြန္းတမ္းတိဟိေကလည္းလက္တို႔ပီးကတ္ပါ။
ေကလည္း ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္ေရပညာရီး၊ ေအာက္သားလက္ေအာက္မွာ သင္ဖို႔အခြင့္အသာေရပညာရီးနန္႔ပတ္သတ္ေရအိုင္ဒီယာတိ၊ အၾကံဉာဏ္တိဟိေရ E- Mail ကပို႔ပီးပါ။ လက္ဟိသင္ၾကားရီးစနစ္ကို အစာမ
ႀကီေရတိုင္သားတိနန္႔လည္း ငါ႐ို႕လက္ထဲမွာအခြင့္အရီးရေကသင္ခ်င္ေရပညာရီးစနစ္၊သင္႐ိုးၫြန္းတမ္းတိဟိေကလည္းလက္တို႔ပီးကတ္ပါ။
မပို႔ခင္မွာ ပို႔ဖို႔လူ၏ E-mail ကို Message Box 📦 ကအရင္ပို႔ပီးစီလိုပါေရ။ ၿပီးေက ကိုယ္ဇာသူလဲဆိုစြာ ေျပာဖို႔လိုပါေရ။ ေယၿပီးခါ
ဆက္လုပ္ကတ္ပါဖို႔နန္းရာ။
ဆက္လုပ္ကတ္ပါဖို႔နန္းရာ။
အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာဟိေရ ULA/AA ၏လြတ္ေျမာက္နယ္တိမွာ အစပ်ိဳးၾကည့္ပါမယ္။ ပညာရီးမ်ိဳးစိက်ဲကည့္ပါမယ္။
ရခိုင့္အနာဂတ္ခိုင္မာဖို႔၊ ရခိုင္လူမ်ိဳးတည္တံ့ဖို႔၊ ရကၡ်ဳင့္တပ္ေတာ္၏ ေရ႐ွည္အတြက္လက္ဟိရခိုင္ျပည္ပညာရီးက အဓိကက်ေရအခန္းက႑တိထဲက တစ္ခုအနီနန္႔ဟိနီပါေရ
ေအာက္သားတိကို အားလံုးေမာင္းထုတ္ႏိုင္ခေကေတာင္ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္သြီး၊ အရည္အသြီးျမင့္ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္တိဟိနီမွရရာ ရခိုင္အနာဂတ္ အာမခံခ်က္ရႏိုင္ဖို႔ျဖစ္ေတ။
ပညာရီးနယ္ပယ္ဆိုေရရပ္ဝန္းမွာဟိနီကတ္ေတ ဆရာ၊ဆရာမ၊ ပညာ
႐ွင္တိ အပါအဝင္ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူတိ အားလံုး,ရခိုင္ျပည္ပညာရီးကို ေအထက္ျမင့္ေရအဆင့္အတန္းတစ္ခုေရာက္ေအာင္အားလံုးႀကိဳးစားကတ္ပါမယ္။ လူတိုင္းတာဝန္တစ္ခုအနီနန္႔ တာဝန္သိစိတ္နန္႔အလုပ္လုပ္ႏိုင္ခေက ေအပညာရီးႏြံထဲက႐ုန္းထြက္လြတ္ေျမာက္ႏိူင္လီပါဖို႔။
႐ွင္တိ အပါအဝင္ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူတိ အားလံုး,ရခိုင္ျပည္ပညာရီးကို ေအထက္ျမင့္ေရအဆင့္အတန္းတစ္ခုေရာက္ေအာင္အားလံုးႀကိဳးစားကတ္ပါမယ္။ လူတိုင္းတာဝန္တစ္ခုအနီနန္႔ တာဝန္သိစိတ္နန္႔အလုပ္လုပ္ႏိုင္ခေက ေအပညာရီးႏြံထဲက႐ုန္းထြက္လြတ္ေျမာက္ႏိူင္လီပါဖို႔။
က်ေနာ္႐ို႕လည္း ႀကိဳးစားနီပါေရ။
ရခိုင္လူမ်ိဳး Dr. ညိဳထြန္းေအာင္
၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ(၁၄) ရက္၊ ေသာၾကာနိ႔။
၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ(၁၄) ရက္၊ ေသာၾကာနိ႔။